Moje populárně naučná knížka o češtině (na kterou navazuje i tento blog) má za sebou úspěšný předprodej. Publikaci Podzemí slov aneb Výpravy pod povrch češtiny podpořilo v rámci crowdfundingové kampaně nakladatelství Pointa tolik lidí, že se částka potřebná na vydání vybrala na 185 %.


Crowdfunding: znovupostavení Národního divadla i vydání Podzemí slov

Pokud patříte mezi tu hrstku lidí, které moje bombardování informacemi o předprodeji knížky z nějakého důvodu minulo (ostatním se omlouvám za své spamerství, ale jinak to nešlo!), dovolte mi na úvod malé vysvětlení: napsal jsem zkrátka knížku o češtině a její vydání jsem se rozhodl financovat prostřednictvím crowdfundingu.

Ptáte se, co tohle cizí slovo znamená? Jde o princip, který lze přirovnat třeba ke znovupostavení Národního divadla – na daný projekt se prostě skládá větší množství drobných přispěvovatelů.

Crowdfundingová kampaň, jejímž cílem bylo získání financí potřebných na vydání knihy Podzemí slov, se uskutečnila formou předprodeje v nakladatelství Pointa. Ten trval 30 dní, během kterých si mělo chystanou publikaci předobjednat tolik lidí, aby vybrané peníze stačily na vydání.

Zájem budoucích čtenářů byl ale tak velký, že k dosažení původně stanovené částky stačily čtyři dny předprodeje. Moje počáteční obavy (že moje knížka a její češtinářské téma nebude nikoho zajímat) tak byly k mé velké radosti velmi brzy vyvráceny.

Během celého třicetidenního předprodeje se pak podařilo získat neuvěřitelných 185 % původně stanovené částky. Čtenáři, kteří si publikaci pořídili už v předprodeji (kdy ještě fyzicky neexistovala) přitom vlastně kupovali zajíce v pytli a z nějakého důvodu věřili, že bude knížka stát za to. A já jim za to srdečně děkuju!

Knížka bude. A bude lepší, než se čekalo!

Sečteno a podtrženo: hlavním výsledkem úspěšné crowdfundingové kampaně je skutečnost, že moje knížka opravdu vyjde. Sekundárním úspěchem je pak to, že díky výraznému překročení cílové částky bude moci být ještě lepší, než se plánovalo.

Veškeré získané finance budou totiž použity jen a jen na výrobu knihy (na které už se mimochodem intenzivně pracuje). Oproti původním plánům se tak Podzemí slov dočká několika úprav. Mimo jiné bude mít víc stran, výtvarnice Monika Pavlovičová pro ni vytvoří o poznání více ilustrací a kromě toho taky knížka vyjde v několikanásobně vyšším nákladu.

V knihkupectvích by se moje publikace měla podle předběžných předpokladů objevit v květnu příštího roku. Do té doby si ji můžete pořád koupit v předprodeji za zvýhodněnou cenu.

A o čem vlastně knížka Podzemí slov aneb Výpravy pod povrch češtiny je? Napoví oficiální anotace:

Přemýšleli jste někdy nad tím, proč se rumu říká zrovna rum? Víte, co to znamená, když vám majitel e‑shopu řekne, že právě ponížil ležáky? A všimli jste si, kolik se v hovorech o fotbale používá básnických prostředků? To je jen hrstka otázek, kolem nichž se točí Podzemí slov – knížka pro ty, kteří se rádi zamýšlejí nad řečí, již ostatní používají bez rozmyslu. Prostřednictvím krátkých kapitol v ní nahlédneme pod povrch češtiny. A kdo ví, možná tam najdeme i nějaké paralely s životem jako takovým.

Podzemí slov aneb Výpravy pod povrch češtiny (vnitřek knížky)

V chystané knížce zkrátka společně prozkoumáme, co se skrývá pod povrchem jazyka, jejž všichni používáme dnes a denně. Publikace je tak určena pro všechny, kteří mají rádi češtinu a kteří se alespoň tu a tam zamyslí, proč vlastně mluvíme tak, jak mluvíme.

Čeština je totiž fascinující, a tak je škoda se nad ní alespoň tu a tam nezamyslet. V jejím podzemí se skrývají souvislosti, které nám pomůžou hlouběji pochopit nejen řeč, kterou používáme, ale trochu i svět a sebe sama. Tak vzhůru do slovního podzemí! A ještě jednou díky všem, kteří se do něj rozhodli vydat už s předstihem.

Aktuální informace o chystané knížce, ale i zajímavosti o češtině a slovech najdete na tomto blogu nebo na stejnojmenné facebookovské či instagramové stránce.

👇︎ Pozvěte do slovního podzemí i ostatní. Cesta vede tudy: 👇︎